ගර්භනී ඔයා ලුණු ආහාරයට ගැනීමේදී මේ ගැනත් සැලකිලිමත් වෙන්න

Categories වැදගත් උපදෙස්Posted on

ලුණු කියන්නේ එදිනෙදා ජීවිතයට අත්‍යවශ්‍ය ඛනිජයක්. අපේ සිරුරේ තරල මට්ටම පවත්වා ගැනීමට, මාංශ පේශි හා ස්නායු ක්‍රියාකාරීත්වයට ලුණු ගොඩක් වැදගත්. ගර්භනී සමයේදී ඔයාගේ සිරුරේ තරල මට්ටම වෙනස් වන අතර එය බබාගේ වර්ධනය කරනවා. මෙහිදී ලුණු ආහාරයට ගැනීමෙන් ඔයාගේ සිරුරේ තරල නියාමනය හා නඩත්තු කිරීමට වැදගත් කාර්යයක් ඉටු කරනවා. ලුණු අඩුවෙන් ආහාරයට ගත්තත්, වැඩියෙන් ආහාරයට ගත්තත් සෞඛ්‍ය ගැටළු මතු වෙනවා. ඒ නිසා ගර්භනී සමයේදී ලුණු ආහාරයට ගද්දි ඔයාට අවශ්‍ය තරල ප්‍රමාණයට පමණක් ලබාගන්න.

බබාගේ මොළයේ වර්ධනයට දායක වන ඛනිජයක් වන අයඩින් සමඟ සමහර ලුණු මිශ්‍ර කරලා තියෙනවා. ඒත් සමහර ගර්භණී මව්වරුන් මෙම අත්‍යවශ්‍ය පෝෂ්‍ය පදාර්ථය ප්‍රමාණවත් පරිදි ලබාගන්නේ නැහැ. ඒ නිසා ඔයා සාමාන්‍ය ආහාර වේල් පිසිද්දී අයඩීන් එකතු කළ ලුණු එකතු කරගන්න අමතක කරන්න එපා.

ගර්භනී මව්වරුන්ට ඒ ආකාරයට තමන්ගේ ආහාරයෙන් පමණක් ප්‍රමාණවත් අයඩින් ප්‍රමාණයක් ලබා ගන්න පුළුවන් නිසා වෙනත් අයඩින් අතිරේකයක් ගැනීමට අවශ්‍ය වෙන්නේ නැහැ. අයඩින් බහුල ආහාර අතරට මාළු, බෙල්ලන්, බිත්තර සහ ධාන්‍ය ඇතුළත් වෙනවා. ගර්භනී සමයේදී ඔයාට ආහාරයට ගන්න පුළුවන් මාළු වර්ග මොනවාද සහ ගර්භනී සමයේදී බිත්තර ආහාරයට ගැනීමේදී පිළිපදින්න ඕනේ උපදෙස් මොනවාද කියලා ඔයාගේ වෛද්‍යවරයාගෙන් උපදෙස් ගන්න.

සාමාන්‍ය ශාරීරික ක්‍රියාකාරීත්වය සඳහා වැඩිහිටියන්ට දිනකට ලුණු ග්‍රෑම් 1 කට වඩා අඩු ප්‍රමාණයක් අවශ්‍ය වෙනවා. ඒ අතර උපරිම ග්‍රෑම් 6 යි. එය තේ හැන්දක පමණ හෝ සෝඩියම් ග්‍රෑම් 2.4 කට සමානයි. ගර්භණීව සිටියදී සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර වේලක් පවත්වා ගැනීම කෙතරම් වැදගත්ද කියලා ඔයා දන්නවනේ. ඔයා ලබාගන්න ලුණු ප්‍රමාණය දැනටමත් දිනපතා ග්‍රෑම් 6 සීමාව තුළ තිබෙනවා නම්, ඔයාගේ ආහාර වේලට අමතර ආකාර වලින් ලුණු එකතු කරගන්න අවශ්‍ය වෙන්නේ නැහැ.

අධික ලුණු පරිභෝජනය කියන්නේ රුධිර පීඩනය කෙරෙහි අහිතකර ලෙස බලපානවා. ලුණු වකුගඩු වලට බලපාන අතර තවත් අමතර තරල ලබාගැනීමට හේතු වෙනවා. මෙම අමතර තරල හරහා වැඩි රුධිර පරිමාවක් ඇති කරනවා. එමඟින් රුධිර පීඩනය ඉහළ යන්න පුළුවන්. ඒ නිසා ගර්භනී සමයේදී අඩු ලුණු සහිත ආහාරය පරිභෝජනය කිරීම ඔයාගේ සෞඛ්‍ය සම්පන්නභාවයට ගොඩක් වැදගත්.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

ඔබගේ ඊමේල් ලිපිනය ප්‍රසිද්ධ කරන්නේ නැත. අත්‍යාවශ්‍යයය ක්ෂේත්‍ර සලකුණු කොට ඇත *